Професійні компетентності випускника зі спеціальності:
«Міжнародна економіка»
- здатність приймати раціональні управлінські рішення щодо розробки міжнародних конкурентних переваг;
- здатність аналізувати вплив факторів внутрішнього та зовнішнього середовища організації на процес розвитку її міжнародної економічної діяльності
- здатність забезпечувати ефективне управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємства
- створювати аналітичну систему щодо оцінки ефективності міжнародної економічної діяльності підприємства та ступеня його адаптації до змін зовнішнього середовища.
Професійні компетентності випускника освітньої програми:
«Бізнес-статистика і аналітика»
- Здатність виявляти знання та розуміння проблем предметної області, основ функціонування сучасної економіки на мікро-, мезо-, макро- та міжнародному рівнях.
- Здатність пояснювати економічні та соціальні процеси і явища на основі теоретичних моделей, аналізувати і змістовно інтерпретувати отримані результати.
- Здатність застосовувати економіко-математичні методи та моделі для вирішення економічних задач.
- Здатність самостійно виявляти проблеми економічного характеру при аналізі конкретних ситуацій, пропонувати способи їх вирішення.
- Здатність проводити економічний аналіз функціонування та розвитку суб’єктів господарювання, оцінку їх конкурентоспроможності.
- Здатність до поглибленої аналітики основних характеристик сегментів бізнесу на мікро-, мезо- та макроекономічних рівнях;
- Здатність обирати та використовувати сучасний інструментарій smart-аналітики та цифрової економіки для обробки інформації бізнес-процесів та моделювання розвитку соціально-економічних систем;
- Здатність до творчого та системного мислення, швидкої адаптації до впливів нестабільного ринкового середовища, генерації нових ідей – моделей бізнесу, пошуку альтернативних варіантів;
- Здатність проводити наукові дослідження закономірностей розвитку та тенденцій соціально-економічних та бізнес-процесів; формування нових знань щодо об’єкту/процесу дослідження;
- Здатність використовувати широкий спектр програмних продуктів, хмарних технологій для обробки Big Data, різних нотацій для моделювання бізнес процесів, методів видобутку великих даних (Data Mining), управління базами даних;
- Здатність проводити системне узагальнення, оцінювання та аналіз мікро-, мезо- та макроекономічних процесів, встановлювати та прогнозувати структурно-логічні взаємозв’язки між ними на підставі інструментів прикладних статистик та економічного моделювання;
- Здатність до застосування національних та міжнародних економічних індикаторів і стандартів задля виявлення закономірностей, взаємозв’язків і пропорцій в економічному розвитку.
Професійні компетентності випускника зі спеціальності:
«Міжнародний менеджмент»
- Здатність визначати та описувати характеристики організації.
- Здатність аналізувати результати діяльності організації, зіставляти їх з факторами впливу зовнішнього та внутрішнього середовища, визначати перспективи розвитку організації.
- Вміння визначати функціональні області організації та зв’язки між ними.
- Здатність управляти організацією та її підрозділами через реалізацію функцій менеджменту.
- Здатність обирати та використовувати сучасний нструментарій менеджменту.
- Здатність планувати та управляти часом.
- Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.
- Здатність створювати та організовувати ефективні комунікації в процесі управління
- Здатність аналізувати й структурувати проблеми організації, формувати обґрунтовані рішення.
- Здатність формувати та демонструвати лідерські якості та поведінкові навички.
- Розуміти принципи права та використовувати їх у професійній діяльності.
- Розуміти принципи психології та використовувати їх у професійній діяльності.
- Виявляти (обирати) і використовувати адекватні інструменти (наприклад, дослідження світового ринку, міжнародний статистичний аналіз, порівняльні індекси)
- Здатність вивчати процеси та технології організаційного проектування й управління організацією.
- Здатність застосовувати методи міжнародного економічного і фінансового аналізу, планування та контролю.
- Здатність здійснювати комплексний аналіз зовнішньоекономічної діяльності підприємства із використанням сучасних інформаційних технологій.
- Здатність до оцінки та прогнозування розвитку зовнішньоекономічної діяльності на макро- мезо- та мікрорівнях управління.
- Здатність до прийняття оптимальних управлінських рішень у зовнішньоекономічній діяльності підприємства на основі використання аналітичних методів та методів моделювання.
- Здатність до управління експортним потенціалом підприємства
- Здатність здійснювати організаційне, технологічне та інформаційне забезпечення укладання зовнішньоекономічних угод
- Здатність до застосовування базових знань, аналізу теорії, принципів, засобів й інструментів реалізації міжнародних валютно-фінансових та кредитних відносин.
Професійні компетентності випускника зі спеціальності:
«Міжнародний IT менеджмент»
- Здатність здійснювати діагностичний та стратегічний аналіз стану розвитку підприємств IT-сфери із обґрунтуванням ключових факторів впливу внутрішнього і зовнішнього середовища
- Здатність розробляти варіанти управлінських дій і рішень, здійснювати їх скринінг і відбір на основі критеріїв витрат, ефективності, рівня ризику та стратегічного контексту міжнародної конкуренції.
- Вміння здійснювати структурно-функціональний, інформаційний та параметричний синтез системи управління розвитком підприємства IT-галузі з урахуванням галузевої належності та турбулентного середовища.
- Здатність визначати особливості управління IT-підприємствами як специфічного виду міжнародного менеджменту.
- Вміння застосовувати технологію і методи організаційного проектування систем управління розвитком підприємств IT-галузі з урахуванням закономірностей системоутворення, державних та ринкових засобів їх розвитку.
- Здатність використовувати сучасний методичний інструментарій управління проектами IT-організацій.
- Розуміння особливостей всіх стадіях проектного циклу IT-організацій та здатність приймати ефективні рішення щодо ресурсного та організаційного забезпечення IT-проектів.
- Знати й застосовувати норми і правила СОТ для регулювання міжнародної економічної діяльності підприємств IT-сфери та механізм хз гармонізації їз національним законодавством.
- Здатність здійснювати моніторинг кон’юнктури та тенденцій розвитку міжнародних ринків інформаційно-комп’ютерних технологій.
- Вміння здійснювати аналіз міжнародного конкурентного середовища, розробку й обґрунтування моделі адаптації підприємства до світового ринку IT-продукції.
- Вміння формувати інформаційну базу для прийняття раціональних рішень з виходу підприємства на цільові світові ринки IT-продукції.
- Здатність розробляти альтернативні варіанти розв’язання проблемних ситуацій, їх генерація, скринінг та відбір оптимальних
- Здатність формувати та демонструвати лідерські якості та поведінкові навички.
- Розуміти принципи права та використовувати їх у професійній діяльності..
- Розуміти принципи психології та використовувати їх у професійній діяльності.
- Здатність виконувати розрахунки та обґрунтовувати ефективність організаційно-управлінських рішень і моделей розвитку міжнародної економічної діяльності IT-підприємств.
Професійні компетентності випускника зі спеціальності:
«Міжнародна торгівля»
- Знання і розуміння теоретичних засад міжнародної торговельної діяльності.
- Здатність обирати та використовувати відповідні методи та інструментарій для обґрунтування рішень щодо створення та функціонування зовнішньоторговельних структур.
- Розуміння форм взаємодії суб’єктів міжнародної торговельної діяльності.
- Здатність застосовувати інноваційні підходи в діяльності міжнародних торговельних структур.
- Здатність проводити кон’юнктурні дослідження та складати кон’юнктурно-комерційні огляди і прогнози розвитку світових ринків товарів та послуг.
- Знання й розуміння основ ціноутворення в міжнародній торгівлі та особливостей формування цінових стратегій на світових ринках.
- Здатність проводити сегментацію міжнародних товарних ринків та виявляти особливості ринкових ніш конкретних товарів і послуг.
- Знання і розуміння нормативно-правових регулятивних засад міжнародної торговельної діяльності.
- Знання і розуміння особливостей організації та управління міжнародною торговельною діяльністю підприємств .
- Знання і розуміння особливостей управління фінансовими операціями та ризиками у міжнародній торговельній діяльності підприємства.
- Здатність обирати та використовувати відповідні методи логістичного менеджменту у міжнародній торговельній діяльності підприємств.
- Знання і розуміння новітніх комп’ютерних та інтернет-технологій у забезпеченні міжнародної торговельної діяльності підприємств.
Професійні компетентності випускника зі спеціальності:
«Підприємництво та торгівля»
- Критичне осмислення теоретичних засад підприємницької, торговельної та біржової діяльності.
- Здатність обирати та використовувати відповідні методи, інструментарій для обґрунтування рішень щодо створення, функціонування підприємницьких, торговельних і біржових структур.
- Здатність здійснювати діяльність у взаємодії суб’єктів ринкових відносин.
- Здатність застосовувати інноваційні підходи в діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур.
- Здатність визначати та оцінювати характеристики товарів і послуг в підприємницькій, торговельній, біржовій діяльності.
- Здатність здійснювати діяльність з дотриманням вимог нормативно-правових документів у сфері підприємницької, торговельної та біржової діяльності.
- Здатність визначати і виконувати професійні завдання з організації діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур.
- Здатність застосовувати основи обліку та оподаткування в підприємницькій, торговельній, біржовій діяльності.
- Здатність до організації зовнішньоекономічної діяльності підприємницьких, торговельних і біржових структур.
- Здатність до бізнес-планування, оцінювання кон’юнктури ринків і результатів діяльності у сфері підприємництва, торгівлі та біржової практики з урахуванням ризиків.
Професійні компетентності випускника зі спеціальності:
«Туризм»
- розуміння міжкультурного аспекту діяльності туристичного підприємства, його соціальної відповідальності;
- знання методів і технологій маркетингових досліджень у сфері обігу продукції галузей нематеріального виробництва;
- розуміння організаційно-економічного механізму підвищення конкурентоспроможності галузей національної економіки, зокрема тих, що відносяться до сфери послуг;
- усвідомлення теоретичних засад та моделей функціонування надпросторових макрорегіонів, причинно-наслідкових зв’язків між явищами та подіями, що спонукаються процесами глобалізації і регіоналізації;
- здатність проводити аналіз конкурентоспроможності національного туристичного продукту; розробляти, обґрунтовувати та впроваджувати стратегії зовнішньоекономічної діяльності туристичних підприємств;
- здатність розробляти регіональні програми підтримки туристичної галузі, формувати інформаційно-комунікаційну мережу між представниками органів влади різних рівнів, громадськими організаціями та суб’єктами підприємницької діяльності;
- уміння будувати збалансовані схеми експортно-імпортних операцій та міжрегіональних трансфертів за участі туристичної та супутніх галузей, відстежувати тенденції функціонування ринку та приймати заходи із передбачення можливих криз, упроваджувати ефективну інвестиційну політику на різних рівнях господарювання;
- використання набутих базових уявлень про сучасні інформаційні технології у процесі постановки задачі організації діяльності туристичного підприємства перед фахівцями технологічних галузей
Професійні компетентності випускника з спеціальності:
«Готельно-ресторанний бізнес»
- Розуміння предметної області і специфіки професійної діяльності.
- Здатність організовувати сервісно-виробничий процес з урахуванням вимог і потреб споживачів та забезпечувати його ефективність.
- Здатність використовувати на практиці основи діючого законодавства в сфері готельного та ресторанного бізнесу та відстежувати зміни.
- Здатність формувати та реалізовувати ефективні зовнішні та внутрішні комунікації на підприємствах сфери гостинності, навички взаємодії.
- Здатність управляти підприємством, приймати рішення у господарській діяльності суб’єктів готельного та ресторанного бізнесу.
- Здатність проектувати технологічний процес виробництва продукції і послуг та сервісний процес реалізації основних і додаткових послуг у підприємствах (закладах) готельно-ресторанного та рекреаційного господарства.
- Здатність розробляти нові послуги (продукцію) з використанням інноваційних технологій виробництва та обслуговування споживачів.
- Здатність розробляти, просувати, реалізовувати та організовувати споживання готельних та ресторанних послуг для різних сегментів споживачів.
- Здатність здійснювати підбір технологічного устаткування та обладнання, вирішувати питання раціонального використання просторових та матеріальних ресурсів.
- Здатність працювати з технічною, економічною, технологічною та іншою документацією та здійснювати розрахункові операції суб’єктом готельного та ресторанного бізнесу.
- Здатність виявляти, визначати й оцінювати ознаки, властивості і показники якості продукції та послуг, що впливають на рівень забезпечення вимог споживачів у сфері гостинності.
- Здатність ініціювати концепцію розвитку бізнесу, формулювати бізнес-ідею розвитку суб’єктів готельного та ресторанного бізнесу.
- Здатність здійснювати планування, управління і контроль діяльності суб’єктів готельного та ресторанного бізнесу.
Спільна словацько-українська магістерська програма двох дипломів «БІЗНЕС-АНАЛІТИКА ТА ІНФОРМАЦІЙНІ СИСТЕМИ В ПІДПРИЄМНИЦТВІ»
(Кафедра статистики і економічного прогнозування)
Спільна словацько-українська магістерська програма двох дипломів «БІЗНЕС-АНАЛІТИКА ТА ІНФОРМАЦІЙНІ СИСТЕМИ В ПІДПРИЄМНИЦТВІ» є відгуком на сучасні потреби суспільства та забезпечує формування фахівця, що поєднує компетентності застосування інтелектуальних системи оброблення інформації та комп’ютерних систем, використання сучасних програмних продуктів, IT-технологій та технологічних засобів у професійній, підприємницькій діяльності з компетентностями бізнес-аналітика для обґрунтування та прийняття рішень в галузі управління та бізнесу.
Ця міжнародна магістерська програма відкрита для бакалаврів/магістрів всіх спеціальностей, є практико орієнтованою, тобто постійно вдосконалюються плани підготовки фахівців відповідно до запитів роботодавців, що, в свою чергу, дає нашим студентам конкурентну перевагу на як на національному, так й на європейському ринках праці.
Програма надає можливості:
• отримання двох магістерських дипломів:
магістра зі спеціальності «Бізнес-аналітика та інформаційні системи в підприємництві» Братиславського університету економіки та менеджменту (європейського зразка)
магістра зі спеціальності «Комп’ютерні науки» ХНЕУ ім. С. Кузнеця (українського зразка);
• одержання додаткових професійних сертифікатів у IT-сфері;
• проходження виробничої практики (стажування) протягом 2 місяців у провідних IT-компаніях та фінансово-кредитних установах Словаччини влітку після успішного закінчення 1 року навчання у ХНЕУ ім. С. Кузнеця з відшкодуванням витрат, пов’язаних з проїздом та проживанням у Братиславі;
• безкоштовного навчання у Братиславському університеті економіки та менеджменту на другому році навчання на програмі з виплатою стипендії;
• гарантованого отримання досвіду роботи в провідних IT-компаніях та фінансово-кредитних установах Словаччини протягом 2-х років після успішного завершення програми;
• поглибленого вивчення англійської та словацької мов;
• офіційного оформлення документів на проживання, навчання та дозвіл на роботу в Словаччині, поєднання навчання та роботи у провідних IT-компаніях та фінансово-кредитних установах Словаччини протягом 2 року навчання на програмі.
Більш детальну інформацію щодо магістерської програми можна отримати на:
сайті програми http://www.slovakmp.hneu.edu.ua/
сайті міжнародного відділу ХНЕУ ім. С. Кузнеця http://www.ukrbratislava.hneu.edu.ua/index.html
Спільна франко-українська магістерська програма МВА «Туризм» (кафедра туризму).
Програма передбачає:
- підготувати франкофонних спеціалістів, які володіють різноманітними фаховими знаннями з підвищення цінності культурної спадщини, розробки туристичних проектів, комерціалізації інноваційних туристичних продуктів на регіональному, національному і міжнародному рівнях;
- надати студентам можливість отримати професійний досвід у двох країнах (Україні і Франції) і отримати дипломи двох університетів (Харківського національного економічного університету ім. Семена Кузнеця і Університету ім. Люм’єр Ліон 2);
- надати студентам можливість сформувати знання, вміння і навички, необхідні для інтеграції до світового ринку праці.
Кафедри факультету:
Координатор ECTS від факультету
Дзенiс Олексій Олександрович – кандидат економічних наук, доцент кафедри міжнародної економіки та менеджменту зовнішньоекономічної діяльності.
Координатори ECTS за напрямами підготовки та спеціальностями факультету.