Пререквізити (базові знання необхідні для успішного опанування компетентностями):

      Базові знання з макроекономіки, міжнародної економіки.

      Коротка анотація дисципліни (загальна характеристика, особливості, переваги)

      Навчальна дисципліна «Європейська економічна інтеграція» буде корисна майбутнім економістам, підприємцям, спеціалістам з міжнародної економіки та міжнародних економічних відносин, слухачам програм подвійного диплому з європейськими університетами, всім тим, хто планує здійснювати підприємницьку діяльність на європейському ринку та співпрацювати з установами та інституціями Європейського Союзу.

      Сучасна парадигма світогосподарського розвитку формується через системне дослідження явищ, процесів і проблем інтернаціоналізації з урахуванням її багатопланової природи та стадійного характеру. Процеси міжнародної економічної інтеграції, що домінують протягом останніх десятиліть, визначили напрямки і пріоритети сучасних тенденцій інтернаціоналізації господарського життя, створили середовище міжнародної конкуренції і зумовили вплив на стратегічні інтереси всіх країн і регіонів світу. Значне посилення конкурентного потенціалу Європейського Союзу та визначення євроінтеграційного пріоритету України зумовлює необхідність формування практичних знань та умінь для ведення бізнесу у країнах ЄС. Європейські інтеграційні процеси надають безліч можливостей та висувають нові вимоги щодо розвитку вітчизняного бізнес-сектору. Саме тому опанування компетентностей з пропонованої навчальної дисципліни надасть додаткових переваг майбутнім фахівцям в умовах високої конкуренції та жорстких правил регламентації діяльності в різних секторах європейського ринку.

      Вивчення цієї дисципліни дає можливість студенту:

  • аналізувати установчі документи Європейського Союзу, принципи формування та структуру  і  повноваження його інститутів;
  • самостійно оцінювати процеси поглиблення європейської інтеграції, розширення Європейського Союзу;
  • аналізувати правові та інституціональні  виміри співробітництва України та ЄС;
  • визначати позитивні та негативні наслідки європейського вектору співробітництва України;
  • визначати завдання та оцінювати результати реалізації спільних політик ЄС у різних секторах економіки;
  • визначати та аналізувати особливості співробітництва та інтеграції України у європейське співтовариство.

      Мета та основні завдання дисципліни

      Метою викладання даної навчальної дисципліни є формування у студентів компетентностей щодо аналізу, оцінки і особливостей процесу європейської економічної інтеграції, основних напрямів процесу внутрішньої та зовнішньої конвергенції країн-учасниць та формування навичок ідентифікації країнових та наднаціональних моделей зближення в ЄС.

      Для досягнення мети поставлені такі основні завдання:

  • отримати розуміння суті процесу європейської інтеграції і основних напрямів подальшої конвергенції країн-учасниць;
  • надати знання з основних видів секторальної, горизонтальної, зовнішньої політики ЄС та політики захисту прав громадян;
  • оволодіти системою знань та умінь з практичної ідентифікації моделей розвитку держав-членів ЄС;
  • сформувати навички визначення етапності та критеріальності системного зближення країн-аплікантів на вступ, а також аналіз позитивних та негативних наслідків коінтеграції держав ЦСЄ до Європейського Союзу;
  • усвідомити основні напрямки, механізми та інструменти зближення України та ЄС.

      Компетентність, що забезпечує

      Вивчення дисципліни забезпечує формування у фахівців здатності здійснювати підприємницьку діяльність на європейському ринку та співпрацювати з установами та інституціями Європейського Союзу.

      Трудомісткість

      5 кредитів, 40 аудиторних годин, іспит, 4 форми поточного контролю.