• Основи ділової комунікації

    Основи ділової комунікації

          Пререквізити (базові знання необхідні для успішного оволодіння компетенціями):
    Базові знання з російської мови та   загальних гуманітарних дисциплін.
         Коротка анотація дисципліни (загальна характеристика, особливості, переваги):
    Навчальна дисципліна «Основи ділової комунікації» буде корисна майбутнім фахівцям з метою оволодіння навичками  комунікації,створення різножанрових ділових текстів та основами спілкування в офіційно-діловій  сфері.
    Дисципліна «Основи ділової комунікації»  спрямована на розкриття специфіки усної та писемної реалізації ділового мовлення, формування самостійності ділового мислення майбутнього фахівця, вміння діяти та приймати рішення в умовах відповідної комунікативної ситуації завдяки використанню мовних засобів у сфері ділового спілкування, уміння відтворювати та редагувати письмовий текст в офіційно-діловому стилі, а також формування навичок та вмінь публічного виступу, ділової бесіди та дискусії, беручи за основу  знання ділового етикету.
         Вивчення дисципліни «Основи ділової комунікації» дає змогу майбутнім фахівцям поєднати знання офіційно-ділового стилю мовлення та культури ділового спілкування з їх практичним використанням у відповідній  ситуації ділового спілкування. Ця мета досягається поєднанням декількох аспектів: засвоєння фахової термінологічної лексики, знання граматичних особливостей офіційно-ділового стилю; формування навичок укладання документів різного призначення, формування навичок ділової комунікації,  досягнення високого рівня мовної підготовки фахівця.
         Вивчення цієї дисципліни дає змогу студентові:
    • знати загальні правила ділового спілкування, форми та засоби вербального та невербального спілкування;
    • знати композиційні особливості ділових паперів;
    • знати основні форми усної та письмової ділової комунікації;
    • знати специфіку національно-культурного мовного та невербального спілкування;
    • уміти розрізняти жанри ділових документів;
    • уміти володіти нормами побудови та мовного оформлення документів різних жанрів;
    • уміти редагувати ділові документи з використанням сучасних інформаційних технологій;
    • уміти готувати та проводити ділові наради, перемови;
    • уміти застосовувати знання ораторського мистецтва для підготовки публічних виступів.
         Мета й основні завдання дисципліни:
         Метою викладання  навчальної дисципліни є: ознайомлення студентів з основами ділового спілкування, з його мовленнєвими, моральними та психологічними аспектами, опанування технологіями та структурами спілкування, моделями та стилями, розвиток комунікативних компетенцій фахівця – учасника професійного спілкування російською мовою у сфері бізнесу та нових технологій.
         Для досягнення мети поставлені такі основні завдання:
    • розвивати знання про мову професійного спілкування у сфері ділового спілкування, уявлення про усні та писемні форми ділового стилю, вербальні та невербальні засоби спілкування;
    • формувати вміння розрізняти жанри ділового стилю за призначенням: ділові листи, контракти, звітні документи;
    • формувати вміння володіння нормами мовного оформлення  та редагування документів з використанням сучасних інформаційних технологій;
    • удосконалювати практику підготовки та проведення усної ділової комунікації
         Компетентність, що забезпечує:
    Вивчення дисципліни забезпечує формування у фахівців низки компетентностей: лінгвістичної (система правил функціонування російської мови); інформаційної(уміння самостійно шукати, аналізувати та відбирати необхідну інформацію); комунікативної (знання мови, способів взаємодії з оточенням; уміння презентувати себе, оперувати різними формами ділових паперів, вести дискусію, володіти основами ораторського мистецтва); професійної (здатність успішно діяти на основі практичного досвіду, умінь та знань, які набуті під час занять, під час вирішення професійних завдань.
         Трудомісткість:
    5 кредитів, 150 годин, залік.