Основи ділової комунікації
Пререквізити (базові знання необхідні для успішного оволодіння компетенціями):
Базові знання з російської мови та загальних гуманітарних дисциплін.
Коротка анотація дисципліни (загальна характеристика, особливості, переваги):
Навчальна дисципліна «Основи ділової комунікації» буде корисна майбутнім фахівцям з метою оволодіння навичками комунікації,створення різножанрових ділових текстів та основами спілкування в офіційно-діловій сфері.
Дисципліна «Основи ділової комунікації» спрямована на розкриття специфіки усної та писемної реалізації ділового мовлення, формування самостійності ділового мислення майбутнього фахівця, вміння діяти та приймати рішення в умовах відповідної комунікативної ситуації завдяки використанню мовних засобів у сфері ділового спілкування, уміння відтворювати та редагувати письмовий текст в офіційно-діловому стилі, а також формування навичок та вмінь публічного виступу, ділової бесіди та дискусії, беручи за основу знання ділового етикету.
Вивчення дисципліни «Основи ділової комунікації» дає змогу майбутнім фахівцям поєднати знання офіційно-ділового стилю мовлення та культури ділового спілкування з їх практичним використанням у відповідній ситуації ділового спілкування. Ця мета досягається поєднанням декількох аспектів: засвоєння фахової термінологічної лексики, знання граматичних особливостей офіційно-ділового стилю; формування навичок укладання документів різного призначення, формування навичок ділової комунікації, досягнення високого рівня мовної підготовки фахівця.
Вивчення цієї дисципліни дає змогу студентові:
- знати загальні правила ділового спілкування, форми та засоби вербального та невербального спілкування;
- знати композиційні особливості ділових паперів;
- знати основні форми усної та письмової ділової комунікації;
- знати специфіку національно-культурного мовного та невербального спілкування;
- уміти розрізняти жанри ділових документів;
- уміти володіти нормами побудови та мовного оформлення документів різних жанрів;
- уміти редагувати ділові документи з використанням сучасних інформаційних технологій;
- уміти готувати та проводити ділові наради, перемови;
- уміти застосовувати знання ораторського мистецтва для підготовки публічних виступів.
Мета й основні завдання дисципліни:
Метою викладання навчальної дисципліни є: ознайомлення студентів з основами ділового спілкування, з його мовленнєвими, моральними та психологічними аспектами, опанування технологіями та структурами спілкування, моделями та стилями, розвиток комунікативних компетенцій фахівця – учасника професійного спілкування російською мовою у сфері бізнесу та нових технологій.
Для досягнення мети поставлені такі основні завдання:
- розвивати знання про мову професійного спілкування у сфері ділового спілкування, уявлення про усні та писемні форми ділового стилю, вербальні та невербальні засоби спілкування;
- формувати вміння розрізняти жанри ділового стилю за призначенням: ділові листи, контракти, звітні документи;
- формувати вміння володіння нормами мовного оформлення та редагування документів з використанням сучасних інформаційних технологій;
- удосконалювати практику підготовки та проведення усної ділової комунікації
Компетентність, що забезпечує:
Вивчення дисципліни забезпечує формування у фахівців низки компетентностей: лінгвістичної (система правил функціонування російської мови); інформаційної(уміння самостійно шукати, аналізувати та відбирати необхідну інформацію); комунікативної (знання мови, способів взаємодії з оточенням; уміння презентувати себе, оперувати різними формами ділових паперів, вести дискусію, володіти основами ораторського мистецтва); професійної (здатність успішно діяти на основі практичного досвіду, умінь та знань, які набуті під час занять, під час вирішення професійних завдань.
Трудомісткість:
5 кредитів, 150 годин, залік.