Пререквізити (базові знання необхідні для успішного опанування компетентностями):
Базові знання з інформатики, національної економіки, статистики.
Коротка анотація дисципліни (загальна характеристика, особливості, переваги):
Тренінговий курс «Комп’ютерна підтримка статистичного аналізу бізнес процесів» буде корисним майбутнім менеджерам, економістам, фінансистам, тим, хто збирається займатися підприємництвом та мати власний бізнес.
У зв’язку з соціально-економічними змінами в Україні, спостерігається якісно інший підхід до управлінської діяльності, а, отже, і до аналітиків та економістів. Сутність змін пов’язана з переходом від авторитарного стилю ділової взаємодії, який заснований на принципах єдиноначальності, управлінському процесі «зверху – вниз» до демократичного стилю ділової взаємодії, який базується на відносинах співробітництва. Сучасна філософія управління ґрунтується на визнанні першорядної ролі персоналу у розвитку організації, що вимагає від аналітиків прояви соціального інтелекту і високого рівня комунікативної компетентності (КК). На сучасному етапі розвитку національної економіки використовуються не тільки традиційні методи, а й інтерактивні технології, зокрема, тренінги, які спрямовані на різнобічний розвиток компетентності в умовах взаємодії. Бізнес-тренінг це ємний і складний процес, що зачіпає всі аспекти бізнесу (діяльності компанії, організації), що вимагає системного підходу.
Таким чином, бізнес – тренінг дозволяє розвивати одночасно знання вміння та навички, необхідні для продуктивного існування бізнесу (діяльності компанії, організації) в цілому, а не окремого процесу.
Вивчення цієї дисципліни дає можливість студенту:
- застосовувати оптимальну систему показників для вирішення господарських ситуацій різних рівнів за допомогою пакетів прикладних програм;
- визначати фактори, які впливають на показник і встановлювати залежність зміни показника від рівня зміни фактора;
- відбирати головні та другорядні фактори впливу на визначений процес;
- застосовувати статистичні методи для оцінки ситуації на ринку за допомогою пакетів прикладних програм;
- використовувати статистичний моніторинг для оцінки ситуації на ринку за допомогою пакетів прикладних програм;
- застосовувати методи візуалізації для оцінки ситуації на ринку за допомогою пакетів прикладних програм.
Мета та основні задачі дисципліни:
Метою навчальної дисципліни є набуття майбутніми фахівцями в сфері економіки компетентностей щодо використання економіко-статистичних та прогнозних методів у дослідженні ситуації на ринку в сучасних умовах за допомогою пакетів прикладних програм Project Expert, Meta Stock, Microsoft Office, Microsoft Office Access, Statistica.
Завдання дисципліни полягає у набутті навичок щодо вивчення студентами:
- поглибити та закріпити предметні знання щодо організації та проведення статистичного спостереження за макроекономічними показниками;
- посилити навички збору, узагальнення, систематизації та аналізу статистичної інформації щодо ситуації на ринку;
- поглибити професійні вміння щодо формування інформаційно-аналітичного забезпечення статистичної оцінки ринку за допомогою пакетів прикладних програм;
- закріпити вміння проводити статистичний аналіз макроекономічних показників, які характеризують ринок за допомогою використання методів статистико-економічного прогнозування та моделювання на основі використання пакетів прикладних програм;
- закріпити професійні вміння складати та оформлювати аналітичні звіти з моніторингу ринку за допомогою використання засобів інформаційної візуалізації результатів дослідження за допомогою пакетів прикладних програм.
Компетентність, що забезпечує:
Вивчення дисципліни забезпечує формування у фахівців здатність до проведення оцінки та аналізу факторів, які характеризують ринок за допомогою використання методів статистико-економічного прогнозування та моделювання й пакетів прикладних програм.
Трудомісткість:
5 кредитів, 150 годин, залік.