• Кафедра педагогіки, іноземної філології та перекладу

    Рік заснування – 1930

    61166, г. Харків, просп. Науки, 9-а,

    ХНЭУ ім.С. Кузнеця, 1 корпус, ауд. 501, 502,509,412

    Тел. +38 (057) 702-18-32, 3-83 (внутрішній)

    E-mail: kafpif@hneu.net

    Сайт: http://www.kafpif.hneu.edu.ua

    «Через різноманітність мови для нас

    відкривається багатство світу і різноманітність

    того, що ми пізнаємо в ньому…»

    (В.Гумбольдт).

    Завідувач кафедри – професор, доктор педагогічних наук Борова Тетяна Анатоліївна.

    Кафедра створена у 1930 році. Кафедра входить до складу факультету міжнародних економічних відносин. Кафедра здійснює як підготовку студентів з іноземної мови, так і підготовку фахівців за спеціальністю 073 «Менеджмент», спеціалізація «Управління навчальним закладом» та спеціальністю 011 «Педагогічні, освітні науки», спеціалізація «Педагогіка вищої школи».

    Напрям підготовки фахівців

    Предметне поле навчально-методичної роботи кафедри пов’язано з підготовкою фахівців за спеціалізацією «Управління навчальним закладом» та «Педагогіка вищої школи», яка почала здійснюватися на кафедрі з 2015 року, а також з навчанням іноземним мовам студентів всіх спеціальностей та форм навчання таких факультетів як: «Економіка і право»; «Економічна інформатика»; «Менеджмент і маркетинг»; «Консалтинг і міжнародний бізнес»; «Фінансовий» та «Факультету міжнародних економічних відносин».

    До структури кафедри педагогіки та іноземної філології входять секції:

    • педагогіки;
    • англійська (як перша і друга)
    • німецька (як перша і друга)
    • французька (як перша і друга).

    В даний час на кафедрі працюють 62 викладача, які мають багатий досвід практичної роботи в галузях управління навчальним закладом, педагогіки вищої школи та викладання іноземних мов. Серед викладачів – два професора, 21  викладач мають вчене звання та вчений ступінь та 19 старших викладачів.

    Кафедра забезпечує навчання за нормативними та вибірковими дисциплінами:

    • З педагогіки:

    «Управління навчальною та виховною діяльністю»; «Управління людськими ресурсами»; «Педагогічна та професійна психологія»; «Педагогіка вищої школи»; «Психологія управлення»; «Теорія і практика вищої професійної освіти»; «Фінансово-економічні та правові аспекти управління навчальним закладом».

    • З іноземної мови:

    «Іноземна мова»; «Іноземна мова (за професійним спрямуванням)»; «Ділова іноземна мова»; «Поглиблене вивчення іноземної мови за фахом»; «Ділове спілкування іноземною мовою»; «Практика усного та писемного іноземного мовлення»; «Практикум з перекладу текстів у міжнародній бізнес-діяльності»; «Теорія та практика перекладу», «Іноземна мова професійної комунікації у міжнародному бізнесі».

    • За вибірковими дисциплінами за освітньо-професійною програмою з підготовки магістрів:

    «Комунікація в професійній діяльності»

    Програми підготовки магістрів

    З 2015 року на кафедрі відкрито 2 магістерських програми:

     1. Управління навчальним закладом

    Метою магістерської програми є підготовка магістрів з управління навчальними закладами. Після завершення підготовки випускники програми отримають кваліфікацію керівника підприємства, установи та організації (у сфері освіти та виробничого навчання).

    Задачі магістерської програми

    • формування професійних компетентностей, досвіду управлінської діяльності студентів магістратури шляхом науково-практичної підготовки;
    • розвиток професійно значущих якостей та здібностей, професійної спрямованості, мотиваційного потенціалу, прагнення до саморозвитку і самовдосконалення;
    • формування психологічної готовності до виконання професійних завдань і функцій в умовах постійних змін;  виховання готовності ефективно та раціонально діяти в умовах невизначеності, криз, стресів, загроз, ризиків та надзвичайних ситуацій;
    • розвиток комунікативних здібностей, здатності до роботи в команді та керівництва індивідуальною і командною роботою.

    Перелік компетентностей, що формуються у результаті навчання за магістерською програмою

    • здатність стратегічного та поточного планування діяльності навчального закладу;
    • здатність визначати стратегії та напрями розвитку навчального закладу;
    • здатність до формування організаційної структури навчального закладу;
    • здатність до організації та проведення контролю, моніторингу якості діяльності і розвитку навчального закладу, здійснення на цій основі самооцінки, прийняття рішень щодо регулювання поточних результатів;
    • здатність до побудови системи внутрішнього забезпечення якості освіти у навчальному закладі;
    • здатність виконання функцій управління навчально-виховним процесом;
    • здатність забезпечення діяльності навчального закладу інформаційно-комунікаційними зв’язками;
    • здатність до формування кадрової політики, управління персоналом, розвитку персоналу;
    • здатність до керівництва фінансово-економічною діяльністю навчального закладу, володіння правовими аспектами управлінської діяльності;
    • здатність до формування та розвитку організаційної культури навчального закладу;
    • здатність до застосування інформаційно-комунікаційних технологій в управлінській та педагогічній практиці;
    • здатність до самоаналізу та коригування особистої діяльності як складової колективної діяльності, самоменеджменту, саморозвитку.

    Особливості та конкурентні переваги магістерської програми

    Здатність ХНЕУ ім. С. Кузнеця забезпечити професійну управлінську складову підготовки магістрів міцною базою, що ґрунтується на розумінні економічних процесів і явищ, класичних і сучасних підходах у менеджменті, управлінні фінансами, володінні інформаційно-комунікаційними технологіями, діловою іноземною мовою та мовою за професійним спрямуванням; формування професійних компетентностей з урахуванням сучасних вимог становлення інформаційного суспільства та розвитку економіки знань. А саме:

    • поєднання теорії, практики, наукових досліджень шляхом залучення до навчального процесу науковців і практиків, посилення практичної підготовки, організації навчання на основі діяльністьного та контекстного навчання, побудові навчання через дослідження;
    • наявність відповідних фахівців, професорсько-викладацького складу для реалізації міждисциплінарного підходу до підготовки конкурентоздатних фахівців, формування та розвитку загальних і професійних компетентностей;
    • урахування змін у національній законодавчо-нормативній базі, приділення значної уваги питанням якості освіти, інформаційно-аналітичного забезпечення, управління розвитком навчального закладу на інноваційній основі;
    • застосування тренінгового навчання, сучасних активних, інтерактивних інформаційно-комунікаційних технологій навчання;
    • надання можливості побудови студентами магістратури власної траєкторії навчання, вибору змісту, форм, технологій навчання;
    • використання персональних навчальних систем як складової управління самостійною роботою студентів магістратури у дистанційному режимі.

    2. Педагогіка вищої школи

    Метою магістерської програми є підготовка викладачів закладів вищої освіти. Після завершення підготовки випускники програми отримають кваліфікацію викладача університетів та вищих навчальних закладів.

    Завдання магістерської програми

    • формування професійних компетентностей, досвіду викладацької діяльності студентів магістратури шляхом науково-практичної підготовки;
    • розвиток професійно значущих якостей та здібностей, професійної спрямованості, мотиваційного потенціалу, прагнення до саморозвитку і самовдосконалення;
    • формування психологічної готовності до виконання професійних завдань і функцій в умовах постійних змін;  виховання готовності ефективно та раціонально діяти в умовах невизначеності, криз, стресів, загроз, ризиків та надзвичайних ситуацій;
    • формування у магістрантів творчого підходу до навчально-методичної роботи, наукової праці, потреби у самовихованні та підвищенні своєї кваліфікації;
    • розвиток комунікативних здібностей, здатності до роботи в команді.

    Перелік компетентностей, що формуються у результаті навчання за магістерською програмою

    • здатність до виконання професійних завдань і функцій в умовах постійних змін;
    • здатність до планування та організації навчальної діяльності у вищій школі;
    • здатність до застосування інформаційно-комунікаційних технологій в управлінській та педагогічній практиці;
    • вміння використовувати сучасні ефективні засоби роботи з науковою та навчально-методичною літературою; пошуковими освітніми системами у мережі Інтернет;
    • здатність реалізовувати навички самостійного вирішення педагогічних проблем на конкретних прикладах;
    • здатність до самоаналізу та коригування особистої діяльності, само менеджменту та саморозвитку.

    Особливості та конкурентні переваги магістерської програми

    Модель підготовки магістрів з педагогіки вищої школи в ХНЕУ ім. С. Кузнеця має такі переваги:

    • реалізація студентоцентрованого підходу до особистісно-професійного розвитку, формування компетентних у своїй галузі професіоналів;
    • поєднання теорії, практики, наукових досліджень шляхом залучення до навчального процесу практиків, посилення практичної підготовки, організації навчання на основі діяльністного та контекстного навчання, побудові навчання через дослідження;
    • наявність відповідних фахівців, професорсько-викладацького складу для реалізації міждисциплінарного підходу до підготовки конкурентоздатних фахівців, формування та розвитку загальних та професійних компетентностей;
    • управління навчальним процесом на основі системи моніторингу, самооцінки якості освіти;
    • оновлення змістовної підготовки сучасних управлінців шляхом приділення значної уваги питанням якості освіти, управління розвитком вищого навчального закладу;
    • застосування системи контрольно-аналітичної діяльності викладачів із урахуванням реалізації компетентнісного підходу;
    • застосування тренінгового навчання, сучасних активних, інтерактивних, інформаційно-комунікаційних технологій;
    • розробка та використання персональних навчальних систем як складової управління самостійною роботою студентів;
    • виховання готовності ефективно та раціонально діяти в умовах невизначеності, криз, стресів, загроз, ризиків та надзвичайних ситуацій.

    Наукова діяльність

     Науково-дослідна робота, яку здійснено викладачами кафедри

    2017 – 2018 – прикладна держбюджетна тема №40/2017 − 2018 «Формування системи внутрішнього забезпечення якості освіти у вищому навчальному закладі». Номер державної реєстрації НДР: 0117U000425, МОН України.

    2016-2018 – фундаментальна держбюджетна тема «Теоретичні та методичні основи системи підтримки електронного навчання у сучасному вищому навчальному закладі» №53/2016-2018, МОН України.

    2015-2017 – виконавець прикладної держбюджетної тема «Планування, моніторинг, самооцінка діяльності і розвитку вищого навчального закладу». 01.01.20015-31.12.2017, РК 0115U001112, ОК (зак) 0214U00, ІК, МОН України.

    2013-2018 − «Медіа комунікація у вищому навчальному закладі (теорія та практика)»; «Формування у майбутніх економістів досвіду міжкультурної комунікації в процесі вивчення іноземних мов».

    2008-2013 − «Втілення сучасних науково-методологічних підходів до адаптивного управління у вищій школі на основі антропологічних засад у сучасних гуманітарних штудіях».

    2003-2008 − «Міжкультурна інтерпретація економічних текстів як окремий вид комунікації».

    На базі кафедри педагогіки та іноземної філології існує аспірантура за спеціальністю 0.11 «Освітні педагогічні науки».

    Викладачами кафедри за поточний період було опубліковано 3 монографії та більше ніж 100 наукових публікацій.

    Міжнародна діяльність

    Участь кафедри в міжнародних проектах

    Кафедра педагогіки,іноземної філології та перекладу бере участь у міжнародних семінарах за програмою «Еразмус».

    2016 – 2018 – член проекту Erasmus+ «DocHub» «Структуризація співпраці щодо аспірантських досліджень, навчання універсальних навичок та академічного письма на регіональному рівні України» (номер проекту: 8 574 064-EPP-1-2016-1-LT-EPPKA2- CBHE-SP).

    2016 – 2018 – член проекту Erasmus+ C3QA «Стимулювання інтернаціоналізації досліджень шляхом запровадження системи забезпечення якості третього рівня вищої освіти у відповідності до європейських вимог» (Проект 574273-EPP-1-2016-1-AM-EPPKA2-CBHE-SP).

    У 2017 році зав. кафедрою проф.Борова Тетяна Анатоліївна відвідала міжнародний семінар “ICT Education for Science and Technology”, який проходив на базі “A.OFRI” міжнародного тренінгового освітнього центру MASHAV при Міністерстві іноземних справ у Ієрусалимі.

    У березні 2018 року в ХНЕУ ім. С. Кузнеця була проведена Міжнародна науково-практична конференція за темою «Сучасні проблеми управління підприємствами: теорія та практика», у якій брали участь представники Польщі, Болгарії, Словакії,  Швеції, та Чорногорії.

    Кафедра забезпечує мовну підготовку в таких міжнародних програмах:

    • спільна франко-українська магістерська програма МБА «Бізнес-інформатика» з університетом Ліон-2
    • спільна франко-українська магістерська програма «Туризм» з університетом ім. Люм’єр Ліон- 2
    • спільна австро-українська програма з підготовки магістрів за спеціальністю «Бізнес-адміністрування» з Віденським університетом прикладних наук

    Наші студенти

    Наші студенти є постійними учасниками студентських наукових конференцій та літніх мовних шкіл, організаторами і учасниками конкурсів з перекладу текстів наукової, публіцистичної та художньої літератури; організаторами і учасниками проведення диспутів, дискусій, заходів з носіями мови; позааудиторних заходів іноземними мовами.

    Вони публікуються у студентських молодіжних наукових виданнях та беруть участь у круглих столах які організуються у межах міжнародних конференцій з іноземних мов.

    Крім навчального процесу кафедра надає студентам можливість реалізовувати найцікавіші ідеї за допомогою олімпіад, проектних робіт,  дипломних і курсових проектів. Наші студенти є учасниками і призерами олімпіад з іноземних мов (університетських, міських, всеукраїнських);

    Business English Certificate

    Кафедра педагогіки та іноземної мови забезпечує підготовку та складання Кембриджського іспиту з бізнес-англійської мови BEC (Business English Certificate, Cambridge) щодо визначення рівня володіння діловою англійською мовою за міжнародними стандартами.

    Business English Certificates (BEC) – кембриджські іспити на знання ділової англійської мови. Іспити ВЕС створені для тих, хто працює або збирається працювати в сфері міжнародного бізнесу. Іспити ВЕС оцінюють вміння використовувати англійську мову в контексті міжнародного бізнесу, а так само вміння кандидата спілкуватися англійською мовою на певному рівні з колегами та клієнтами. ВЕС тестує практичні навички володіння мовою в реальних робочих ситуаціях, але при цьому не вимагає спеціальних знань у бізнесі.

    Членство в професійних асоціаціях

    Кафедра педагогіки,іноземної філології та перекладу є членом асоціації германістівУкраїни,британської асоціації слов’янських та східноєвропейських досліджень та міжнародної асоціації когнітивної лінгвістики.

     

    Бути менеджером освіти нового покоління – це престижно! Бути менеджером освіти нового покоління, який знає іноземні мови, – це ні тільки престижно, корисно, але і дуже необхідно! Ми чекаємо на вас!