• Аспірантура: Педагогічна практика

    Педагогічна практика

    Мета проведення ПП – підвищення рівня набуття аспірантами компетентностей щодо здійснення освітнього процесу, навчання, розвитку і професійної підготовки студентів до певного виду професійно-орієнтованої діяльності.

    Обсяги

    Обов’язковий обсяг педагогічної практики аспіранта за кожною освітньо-наукових програм (спеціальностей) – 150 годин (5 кредитів ЄКТС), з яких: 50 годин – навчальна робота, а решта – методична та організаційна робота.

    Планування та облік навчальної, методичної та організаційної роботи, яка виконується аспірантами в ході педагогічної практики, здійснюється згідно з «Положення про планування та облік роботи науково-педагогічних і педагогічних працівників».

    Педагогічна практика може призначатися завідувачем кафедри та виконуватися аспірантом протягом 1 – 3 років підготовки у аспірантурі. Обсяги виконаної аспірантом ПП упродовж всього періоду підготовки в аспірантурі Університету накопичуються.

    Форми та види

    ПП аспірантів може включати такі форми та види педагогічної діяльності:

    • проведення практичних (лабораторних, семінарських) занять;
    • участь у розробленні (оновленні) навчально-методичного забезпечення навчальної дисципліни;
    • перевірка курсових і контрольних робіт, рефератів, звітів із практик студентів;
    • відвідування занять провідних викладачів фахових дисциплін, майстер-класів експертів і фахівців у галузі наукового дослідження аспіранта;
    • керівництво науково-дослідною роботою студентів;
    • проведення консультацій зі студентами, практики,
    • інші види аудиторного та поза аудиторного навчального навантаження.

    ПП виконується на кафедрах Університету, де викладаються НД за напрямом дисертаційного дослідження здобувача.

    Безпосереднє керівництво та контроль за виконанням плану ПП здобувача здійснюється відповідальний викладачем (лектором), відповідальним за НД за погодженням з науковим керівником здобувача.

    Зміст

    Конкретний зміст, завдання, тривалість та період педагогічної практики аспіранта визначається у індивідуальному плані педагогічної практики, який розробляється керівником практики та затверджується на засіданні кафедри до початку практики аспіранта.

    Звітування та оцінювання

    По завершенню ПП аспірант готує звіт про проходження педагогічної практики, який, разом з матеріалами, що підтверджують зазначені у звіті показники, подає на рецензування керівнику практики та захищає на засіданні кафедри.

    Критерії оцінювання результатів ПП аспіранта визначаються «Робочою програмою педагогічної практики».

    Відомості про проходження ПП заноситься до індивідуального навчального плану аспіранта та враховуються під час чергового звітування про  виконання індивідуального плану роботи аспіранта за семестр на кафедрі.

    За підсумками обговорення результатів проведеної аспірантом ПП на засіданні кафедри ухвалюється рішення щодо оцінювання та затвердження результатів (або повторного проходження)  ПП аспіранта (для кожного аспіранта кафедри окремо).

    Відомості про виконану аспірантом (затверджену кафедрою) ПП з оцінкою заносяться до протоколу кафедри, витяг з якого надається до відділу аспірантури і докторантури у п’ятиденний термін, після проведення відповідного засідання кафедри.

    Робочі програми педагогічної практики для здобувачів за кожною освітньоїнауковою програмою (ОНП) подані у підрозділі Навчально методичне забезпечення за освітньо науковими програмами та у розділі ПНС “Аспірантура: Практика”

    Повернутися до інших підрозділів розділу «Аспірантура»