• МАГ-МАЙНОР Маркетинг послуг (Service marketing)

    Маркетинг послуг

    Пререквізити (базові знання необхідні для успішного опанування компетентностями):
    Базові знання з економіки підприємства, міжнародної економіки, світового господарства і міжнародних економічних відносин, маркетингу.
    Коротка анотація дисципліни (загальна характеристика, особливості, переваги)
    На теперішній час в структурі економіки більшості розвинених країн домінує сфера послуг, і спостерігається тенденція щодо стійкого зростання її питомої ваги. В області нематеріального виробництва не тільки створюється значна частина ВВП, але й утворюються нові робочі місця, стимулюючи тим самим розвиток інших галузей народного господарства. Отже, дослідження проблем функціонування сфери послуг є актуальним та своєчасним, а отримання відповідних знань та навичок щодо особливостей діяльності підприємств на ринку послуг є необхідною передумовою успішної діяльності сучасних фахівців.

    В умовах загострення конкурентної боротьби на світових ринках та кризи перевиробництва суттєвого значення набувають питання здійснення маркетингових досліджень, використання ідей та принципів маркетингу у практичних ситуаціях, тому опанування теоретичними знаннями та розвиток практичних навичок щодо їх застосування у реаліях ринкової економіки є вкрай важливим для майбутніх спеціалістів. Саме тому вивчення навчальної дисципліни «Маркетинг сфери послуг» є актуальним та своєчасним.

    Вивчення цієї дисципліни сприятиме формуванню у студентів наступних вмінь та навичок:

    • оцінка впливу чинників зовнішнього середовища на діяльність ринку послуг;
    • здатність використання маркетингового інструментарію до дослідження сфери послуг;
    • вміння сегментувати ринок послуг відповідно до обраних чинників сегментації;
    • визначення характеристик та особливостей послуг як специфічного товару;
    • оцінка та аналіз якості і конкурентоспроможності послуги;
    • формування ціни на послуги;
    • вибір маркетингових засобів просування послуг;
    • розробка маркетингової стратегії розвитку для підприємств сфери послуг.
    Мета та основні задачі дисципліни
    Метою викладання навчальної дисципліни «Маркетинг сфери послуг» є набуття студентами теоретичних знань та практичних навичок щодо маркетингової діяльності підприємств сфери послуг, проведення маркетингових досліджень на ринку послуг, послуг, визначення напрямків розвитку підприємств сфери послуг в сучасних умовах та використання комплексу маркетингу заходів у їх діяльності.

    Для досягнення мети поставлені такі основні завдання:

    • вивчення особливостей функціонування та розвитку ринку послуг;
    • використання здобутих під час навчання знань для використання маркетингового інструментарію щодо процесів виробництва, просування та реалізації послуг.
    Компетентність, що забезпечує
    Вивчення дисципліни забезпечує формування у фахівців здатностей реалізації маркетингової концепції у діяльності підприємств сфери послуг
    Трудомісткість
    3 кредитів, 40 аудиторних годин, 1 залік, 2 форми поточного контролю.