ФАКУЛЬТЕТ МІЖНАРОДНИХ ЕКОНОМІЧНИХ ВІДНОСИН

Рік заснування – 1988

61166, Україна, м Харків, пр-т Науки 9а,

ХНЕУ ім. С. Кузнеця, Головний корпус, ауд. 233.

Тел. +38 (057) 702-18-32

Instagram: fakultetmeo

Facebook: https://www.facebook.com/fakultetmeo/

E-mail: dekmeo@ksue.edu.ua

В.о. декана факультету – доктор економічних наук, професор Шталь Тетяна Валеріївна.

Ознакою сучасного життя є активні інтеграційні процеси, які передбачають, що економіка будь-якої країни сьогодні не може розвиватися окремо від світової спільноти, що, в свою чергу, вимагає від суспільства формування висококваліфікованих економістів-міжнародників. Саме у відповідь на запити української бізнес-середовища в 1988 році був створений Факультет міжнародних економічних відносин Харківського національного економічного університету імені Семена Кузнеця, який до цих пір є провідним факультетом в Україні по підготовці саме фахівців в сфері міжнародної та туристичної діяльності (близько 30 років) .

Наші конкурентні переваги:

  • Співпраця із зарубіжними університетами і можливість отримання подвійних дипломів (Спільна франко-українська магістерська програма МВА «Туризм»);
  • Обов’язкове вивчення двох іноземних мов: англійська, німецька, французька, іспанська;
    Поглиблена комп’ютерна підготовка (вивчення дисциплін з комп’ютерних інформаційних технологій кожен семестр);
  • Активна співпраця з провідними світовими компаніями і установами, в яких проходять практику і працевлаштовуються випускники факультету, а саме: САН ІнБев Україна, Філіп Моріс Україна, Nestle Україна, ПриватБанк, GreenPower, Zeon 2020 року, Globalbilgi, IRBIS, Art Lemon та інші;
  • Студенти мають можливість навчатися повністю англійською мовою за спеціальностями «Міжнародна економіка» та «Туризм»;
  • Високому рівню підготовки фахівців на факультеті сприяє проходження викладачами стажування в провідних установах вищої освіти України та інших країн світу. Більшість викладачів мають Business English Certificate (B2).
Кафедри факультету:

Основні програми факультету

4 роки

Базова вища освіта – за освітньо-кваліфікаційним рівнем бакалавр.

Спеціальність 051 «Економіка»
спеціалізація «Міжнародна економіка»
Спеціальність 073 «Менеджмент»
спеціалізація «Міжнародний менеджмент»
Спеціальність 242 «Туризм»
спеціалізація «Туризм»

1,5 роки

Повна вища освіта – за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістр

Спеціальність 051 «Економіка»
спеціалізація «Міжнародна економіка»


Спеціальність 073 «Менеджмент»
спеціалізація «Міжнародний менеджмент»
спеціалізація «Управління навчальним закладом»

Спеціальність 242 «Туризм»
спеціалізація «Туризм»

     Професійні компетентності випускника з спеціальності «Міжнародна економіка»:

  • здатність приймати раціональні управлінські рішення щодо розробки міжнародних конкурентних переваг;
  • здатність аналізувати вплив факторів внутрішнього та зовнішнього середовища організації на процес розвитку її міжнародної економічної діяльності
  • здатність забезпечувати ефективне управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємства
  • створювати аналітичну систему щодо оцінки ефективності міжнародної економічної діяльності підприємства та ступеня його адаптації до змін зовнішнього середовища.

 

Професійні компетентності випускника з спеціальності «Міжнародний менеджмент»:

  • здатність приймати раціональні управлінські рішення щодо розробки міжнародних конкурентних переваг;
  • забезпечувати ефективне функціонування транснаціональних корпорацій;
  • здатність розробляти й обґрунтовувати вибір ефективних управлінських рішень та стратегій розвитку підприємницької діяльності в глобальному конкурентному просторі;
  • розробляти та використовувати ефективне маркетингове та логістичне забезпечення міжнародних комерційних операцій з урахуванням особливостей функціонування закордонних ринків та норм міжнародного права;
  • створювати аналітичну систему щодо оцінки ефективності зовнішньоекономічної діяльності підприємства та ступеня його адаптації до змін зовнішнього середовища;
  • здійснювати оцінку інвестиційно –інноваційних програм розвитку підприємства;
  • приймати ефективні управлінські рішення щодо виходу підприємств на міжнародний ринок в умовах мінливості зовнішнього середовища;
  • здатність забезпечувати та ефективно управляти міжнародною конкурентоспроможністю підприємства.

 

Професійні компетентності випускника з спеціальності «Міжнародна торгівля»:

  • знання і розуміння теоретичних засад міжнародної торговельної діяльності;
  • здатність обирати та використовувати відповідні методи та інструментарій для обґрунтування рішень щодо створення та функціонування зовнішньоторговельних структур;
  • здатність проводити кон’юнктурні дослідження та складати кон’юнктурно-комерційні огляди і прогнози розвитку світових ринків товарів та послуг;
  • знання й розуміння основ ціноутворення в міжнародній торгівлі та особливостей формування цінових стратегій на світових ринках;
  • здатність проводити сегментацію міжнародних товарних ринків та виявляти особливості ринкових ніш конкретних товарів і послуг;
  • знання і розуміння нормативно-правових регулятивних засад міжнародної торговельної діяльності;
  • знання і розуміння особливостей організації та управління міжнародною торговельною діяльністю підприємств;.
  • знання і розуміння особливостей управління фінансовими операціями та ризиками у міжнародній торговельній діяльності підприємства;
  • здатність обирати та використовувати відповідні методи логістичного менеджменту у міжнародній торговельній діяльності підприємств;
  • знання і розуміння новітніх комп’ютерних та інтернет-технологій у забезпеченні міжнародної торговельної діяльності підприємств.

 

Професійні компетентності випускника з спеціальності «Туризм»:

  • розуміння міжкультурного аспекту діяльності туристичного підприємства, його соціальної відповідальності;
  • знання методів і технологій маркетингових досліджень у сфері обігу продукції галузей нематеріального виробництва;
  • розуміння організаційно-економічного механізму підвищення конкурентоспроможності галузей національної економіки, зокрема тих, що відносяться до сфери послуг;
  • усвідомлення теоретичних засад та моделей функціонування надпросторових макрорегіонів, причинно-наслідкових зв’язків між явищами та подіями, що спонукаються процесами глобалізації і регіоналізації;
  • здатність проводити аналіз конкурентоспроможності національного туристичного продукту; розробляти, обґрунтовувати та впроваджувати стратегії зовнішньоекономічної діяльності туристичних підприємств;
  • здатність розробляти регіональні програми підтримки туристичної галузі, формувати інформаційно-комунікаційну мережу між представниками органів влади різних рівнів, громадськими організаціями та суб’єктами підприємницької діяльності;
  • уміння будувати збалансовані схеми експортно-імпортних операцій та міжрегіональних трансфертів за участі туристичної та супутніх галузей, відстежувати тенденції функціонування ринку та приймати заходи із передбачення можливих криз, упроваджувати ефективну інвестиційну політику на різних рівнях господарювання;
  • використання набутих базових уявлень про сучасні інформаційні технології у процесі постановки задачі організації діяльності туристичного підприємства перед фахівцями технологічних галузей;

 

Професійні компетентності випускника з спеціальності «Управління навчальним закладом»:

  • здатність управління ресурсами та інформацією упровадження інновацій;
  • здатність до управління навчальним закладом (установою), що розвивається;
  • здатність встановлювати міжособистісні зв’язки, узгоджувати дії з колегами;
  • здатність до високоефективної управлінської діяльності, в тому числі в екстремальних умовах;
  • здатність до застосування глибоких знань з теорії й практики управління;
  • здатність управління персоналом.

 

Міжнародні програми, якими керують кафедри факультету:

Спільна франко-українська магістерська програма МВА «Туризм» (кафедра туризму).

Програма передбачає:

  • підготувати франкофонних спеціалістів, які володіють різноманітними фаховими знаннями з підвищення цінності культурної спадщини, розробки туристичних проектів, комерціалізації інноваційних туристичних продуктів на регіональному, національному і міжнародному рівнях;
  • надати студентам можливість отримати професійний досвід у двох країнах (Україні і Франції) і отримати дипломи двох університетів (Харківського національного економічного університету ім. Семена Кузнеця і Університету ім. Люм’єр Ліон 2);
  • надати студентам можливість сформувати знання, вміння і навички, необхідні для інтеграції до світового ринку праці.

 

Кафедри факультету:

  • Кафедра міжнародної економіки та менеджменту зовнішньоекономічної діяльності
  • Кафедра педагогіки, іноземної філології та перекладу
  • Кафедра туризму

Координатор ECTS від факультету

Тимошенко Карина Віталіївна – старший викладач.

Координатори ECTS за напрямами підготовки та спеціальностями факультету.