Харківський національний економічний університет
імені Семена Кузнеця (ХНЕУ ім. С. Кузнеця)

Змiст
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img

Джордж Акерлоф

Джордж Акерлоф (George Akerlof)

17 червня 1940 (75 років)

Справжня робота пов'язує два
 поняття - якості і невизначеності.
Джордж Акерлоф
 
Біографія.
 
Джордж Акерлоф народився 17 червня 1940 року в місті Нью-Гейвен, в родині хіміка-винахідника Г. Акерлоф, шведським іммігрантом, мати Джорджа була єврейкою.
 
Починає своє навчання як і батько в Єльському університеті, після він получає ступінь доктора філософії у Массачусетському технологічному інституті. Далі Акерлоф розпочинає викладати у Каліфорнійському університеті в Берклі.
 
У 1967-1968 роках перейшов працювати в Індійський статистичний інститут професором, а вже в 1973 році став одним із співробітників Комітету економічних радників при президенті Ніксона. Після Акерлоф у 1978 році вирішив перейти до Лондонської школи економіки і політичних наук, проте вже в 1980 році він цілковите повернувся до Каліфорнійського університету.
 
Дружина Джорджа, Джанет Йеллен, відомий економіст, президент Федерального резервного банку Сан-Франциско у 2004−10 роках, заступник голови Ради керуючих Федеральної резервної системи США у 2010–2014 роках, голова Федеральної резервної системи США. Син Джорджа , Роберт Акерлоф , зараз викладає економіку в Уорікського Університеті.
 
Академічна діяльність та професійне визнання.
 
Дж. Акерлоф вивчає на той час популярну теорію економічного зростання. Він зрозумів уже тоді, що напевно ні хто вже не зможе створити щось ліпше за модель Ерроу чи  модель Солоу, його вчителя, тобто модель економічного зростання.
 
У 1966 році вчений починає кар'єру у Берклі, асистентом професора. Того ж року він починає писати статтю "Ринок лимонів", яка потім принесла автору світову славу в дослідженні асиметричної інформації.
 
У 1960-ті роки більшість економічних моделей у західній науці були варіаціями на тему простої моделі досконалої конкуренції. Він був одним із декілька вчених, хто насмілився піти всупереч традиціям і використати новий економетричний апарат для дослідження ринків з асиметричною інформацією, у яких, на відміну від ідеальних ринків досконалої конкуренції, знання продавців і покупців про товар суттєво різняться.
 
Після того як Дж. Акерлофу вручили нобелівську нагороду він висловив філософське ставлення до негативних рецензій, отриманих ще в молодості за цю статтю. Вчений вважав, що економіка - це потужний дослідницький інструмент, однак вона нагадує йому мікроскоп, який як правило фокусує свою увагу на певних аспектах реальності, незважаючи на інші аспекти.
 
Більшість досліджень вченого стосуються теорії вимушеного безробіття, впливу соціальних традицій на безробіття, інертності цін і зарплат на ринках монополістичної конкуренції, расової дискримінації, проблем бідності, монетарної політики, об'єднання Німеччини, причин зростання частки позашлюбних дітей в афро-американців у США і навіть вплив кастового устрою на економіку Індії.
 
Але, самий найголовніший та основний акцент науковець зробив на ролі ідентичності, справедливості, співробітництва, стадної поведінки, збагативши економічний аналіз надбаннями соціології, інформаційної асиметрії в економіці, антропології та психології.
 
Наукова діяльність.
 
Найбільш відома стаття Дж. Акерлоф, яка принесла йому всесвітню славу і 2001 р Нобелівську премію - "Ринок лимонів" (1970). В цій статті Акерлоф аналізує ринок, де продавці краще за покупців інформовані про якість продукції.
 
Автор розкриває концепцію інформаційної асиметрії на прикладі ринку старих авто, які можуть бути якісними або дефективними, на американському сленгу - "лимонами".
 
Дж. Акерлоф показав, що якщо покупці знають про якість товарів менш, ніж продавці, то товари з низькою якістю на ринку починають збільшуватися.
 
У статті 1970 р Дж. Акерлоф дав власне пояснення відомому факту, коли автомобіль, який перебував в експлуатації всього пару місяців, продається за ціною значно меншою, ніж новий: якщо майже новий автомобіль продається, то ймовірність того, що він низької якості, підвищується.
 
Тобто, хороший автомобіль не продають відразу, а в ціні майже нового автомобіля міститься не стільки інформація про його дійсну якость, скільки інформація про підозри потенційних покупців про його низьку якість, тобто знання того, що ймовірність низької якості у майже нового автомобіля вище. Дослівно цитата зі статті Акерлоф звучить так: «Існують чотири види автомобілів ... Новий автомобіль може бути хорошим і "лимоном", і звичайно, це вірно і для автомобілів старих». І що, крім того, існують «численні інститути ... завдання яких - протидіяти невизначеності якості», тобто сигналізувати при виявленні такої.
 
Науковий інтерес Дж. Акерлоф був зосереджений на одній особливості. В державі, вважав він, нічого робити там, де виникають проблеми асиметричності інформації. Існує лише два способи вирішення - гарантії і репутація. Крім цього, існують бренди, магазини, включені в ланцюг єдиних поставок, франчайзинг і різні форми контрактів.
 
Критики роботи Дж. Акерлоф відзначають, що дослідження з інформаційної економіці майже не спираються на емпіричні матеріали. Але в даному випадку триває принципова традиція наукової думки - пояснювати треба загальновідомі факти, які не підлягають сумніву.
 
Дж. Акерлоф вперше зробив аналіз ринків, на яких високу роль відіграє інформація, і показав, що асиметрична інформація або змушує виробляти все менш якісні продукти  або призводить ринок до стопору.
 
Найвідоміші наукові праці Дж.Акерлофа.
 
  1. Джордж Акерлоф, Ринок «лимонів»: невизначеність якості та ринковий механізм, 1970.
  2. Akerlof, George A. 1984. An Economic Theorist's Book of Tales, Cambridge University Press.
  3. Akerlof, George A., and Janet Yellen. 1986. Efficiency Wage Models of the Labor Market. Orlando, Fla.: Academic Press.
  4. "Economics and Identity," Quarterly Journal of Economics, 2000.
  5. "Identity and the Economics of Organizations," Journal of Economic Perspectives, 2005.
 
Публікації про життєвий шлях та наукову діяльність Дж. Акерлофа.
 
  1. Інтерв'ю з Джорджем Акерлофом // Економічна соціологія. Том 3, № 4, 2002; Ринок «лимонів»: невизначеність якості та ринковий механізм // THESIS. 1994. 5; An Economic Theorist`s Book of Tales. Cambridge University Press, 1984.
  2. Swedberg, R. (1990). Economics and Sociology: Redefining Their Boundaries : Conversations with Economists and Sociologists. Princeton University Press. p. 61. ISBN 9780691003764. Retrieved 2014-10-25.
  3. "George A. Akerlof – Autobiography". nobelprize.org. Retrieved 2014-12-12
  4. American Economic Review and The Review of Economic Studies rejected the paper for "triviality", while the reviewers for Journal of Political Economy, 2009.
Кiлькiсть переглядів: 658